Split Tech City je zajednica sastavljena od tvrtki, udruga, institucija, meetupa i pojedinaca koji su posvećeni razvoju tehnološkog sektora u Splitu i regiji.

Postani član

GetByBus: Traveling by bus made easy

Matea Bešlić

Matea Bešlić

27.04.2016.

Dosta vam je čekanja u redu na kolodvoru i dolaska 30 minuta ranije kako biste uhvatili mjesto u autobusu? Onda će vam se sigurno svidjeti GetByBus, sustav za online prodaju karata koji je pomeo sve konkurente. Kako su došli na ideju za stvaranjem ovakvog sustava i što sve nude, ispričao nam je Ante Dagelić, jedan od osnivača.

Što je GetByBus? Koliko je prošlo vremena od ideje do realizacije iste?

GetByBus je informatizacijski sustav za međugradske autobusne prijevoznike. Nastao je kroz dvije faze; prije četiri godine je postojao samo kao stranica za pružanje informacija, a prije tri godine, kad je nastala sama tvrtka, krenuli smo i s online prodajom karata. Posla je bilo mnogo i još uvijek ga ima, tako da uskoro dolazi i kompletan redizajn stranice na kojem radimo posljednjih 8 mjeseci.

gbb

Kako funkcionira?

GetbyBus je web sustav na koji se „kači“ više klijenata. Neki od klijenata su naša web stranica za online prodaju karata, eTicket aplikacija za vozače i aplikacije za android i iOS, na čijim update-ima trenutno radimo. Aplikacije su zgodne ljudima zbog QR kodova – takozvanog mTickets-a, što je i novi proizvod koji će uskoro biti dostupan kod većine prijevoznika.

Zbog čega ste se odlučili baš za sustav prodaje autobusnih karata?

Sve se u životu događa slučajno, tako i ovo. Prvu verziju sustava sam radio još kao student za, sada suosnivača tvrtke, Mortena Smalbyja. Nakon nekog vremena smo shvatili da ova ideja može izrasti u nešto puno veće i tako je počela naša suradnja.

Tko je sve sudjelovao u stvaranju aplikacije? Koliko zaposlenika trenutno imate?

Početnu verziju aplikacije smo napravili Morten i ja uz pomoć kolegica Tereze i Vivan, koje su bile od iznimne pomoći kod ugovaranja s lokalnim prijevoznicima. Svatko je bio zadužen za svoj dio posla i u istom bio dobar. Kad smo počeli zarađivati, krenuli smo i zapošljavati. Sad imamo desetero stalno zaposlenih i u pola toliko honoraraca.

sl-7

Ante Dagelić

Kakav je bio osjećaj prodati prvu kartu?

(Smijeh) Otišao sam na doručak i došao mi je mail da je netko kupio kartu. Sjećam se samo da je bila za Dubrovnik. Zapravo ne znam kako je uopće ta osoba uspjela kupiti kartu i kako je meni došao mail. Imali smo hrpu bugova na stranici jer smo tek počeli popravljati prvu verziju. Ubrzo smo sve ispravili i tako je prodaja polako krenula.

Zašto je bolje kupiti kartu preko GetbyBus aplikacije nego na kolodvoru?

Prednosti su očite. Svatko želi riješiti stvar za računalom; ljudi se ne žele naguravati i čekati pred šalterom. Korisnik naših usluga ima osigurano mjesto u autobusu i ne treba doći pola sata ranije na kolodvor; u 30 sekundi kupi kartu, isprinta ju i siguran je, a ako na toj ruti postoje mTicket uređaji, može ju donijeti i na smartphoneu. Osim toga, karte su i jeftinije na našim stranicama, nekad i značajno, ako je u tom trenutku web akcija. Promocija web popusta i među prijevoznicima i među putnicima je svakako jedan od planova za ovu godinu.

Postoje li slične aplikacije?

Pojedini autoprijevoznici nude uslugu online kupnje karata, ali ne postoji aplikacija koja obuhvaća sve autoprijevoznike, kao što je naša. Stvorilo se puno konkurenata, ali smo mi daleko na prvom mjestu iz razloga što ne stojimo, već se kontinuirano unaprjeđujemo. U Europi postoji konkurenata, ali nitko nam nije identičan, mi nudimo i neke druge kvalitetne sadržaje. Primjerice, autoprijevoznici kroz naš sustav mogu imati vlastiti white label shop, što znači da, kad se registriraju, mogu imati svoje web stranice, iste kao one na GetbyBusu, samo što nema drugih autoprijevoznika. Ovo software as a service rješenje je jedna od mnogih usluga koje naši konkurenti ne nude.

Koji sustav koristite za naplatu karata? Postoji li mogućnost zamjene ili rezervacije istih?

Trenutno koristimo Corvus Internet Payment Gateway. Nedavno nas je kontaktirao i PayPal, tako da ćemo vjerojatno u budućnosti i njih podržati. Što se tiče booking i cancellation mogućnosti, u samim uvjetima korištenja, tj. na FAQ stranici, može se pročitati kakva su dopuštenja. Uglavnom se do 24 sata prije polaska karta može ponovno rezervirati, a do 48 sati prije polaska otkazati, za što se plaća cancellation fee; rezervacija je potpuno besplatna.

Na koji način putnici dobivaju kartu?

Većina karata se još uvijek mora printati, ali polako ubacujemo uređaje s čitačem kartica i infracrvenim čitačem za čitanje QR kodova, internetom i GPS-om. Taj uređaj informatizira autobus i vjerujemo da će ga u skoroj budućnosti svi autoprijevoznici koristiti. Ovaj način rada je iznimno koristan za turiste; oni ne mogu printati karte u hostelima i apartmanima, tako da bi im mogućnost donošenja karte na vlastitom smartphone-u bila od velike koristi. Uostalom, po novim će regulacijama cijena roaminga u državama Europske Unije biti tek neznatno viša od lokalnih internet usluga, stoga će korištenje interneta značajno porasti.

S koliko autoprijevoznika surađujete?

U Hrvatskoj surađujemo sa svim autoprijevoznicima, u Bosni i Hercegovini s velikim dijelom, a sad se širimo i prema Europi. Sustav smo prije nekoliko dana prodali i u Nikaragvu, tako da se širimo i globalno. Međutim, smatram da je lokalno širenje mnogo pametnije od preranog napadanja velikog tržišta. Trenutno Europu vrlo dobro pokrivamo; s nekoliko smo tvrtki direktno potpisali ugovor, a s nekoliko njih surađujemo preko provider-a podataka. Sve su te karte dostupne na našim stranicama, tako da uredno možete kupiti kartu Munchen – Berlin preko GetByBusa. U osnovi, na GetByBus stranicama sad možete kupiti kartu za preko 500 različitih prijevoznika u Europi i za preko 100 000 različitih kombinacija stanica.

Mogu li i stranci koristiti aplikaciju? Na koliko je jezika preveden sustav?

Stranci su nam zapravo i većinski korisnici. Prema zadnjoj statistici, čak su 90% kupljenih karata kupili stranci, stoga je nužno da sustav omogućava korištenje usluga što većem broju ljudi. Trenutno je preveden na 12 jezika, a u planu je i više. Lokalno tržište je još uvijek nažalost malo tromije za online kupnju, međutim, tu imamo visok stupanj rasta iz godine u godinu, tako da očekujemo da će se u 2016. i ove brojke značajno mijenjati.

Jeste li zadovoljni brojem kupljenih karata?

Iznimno smo zadovoljni još od trenutka kad smo krenuli. Putnici su prepoznali ovaj način kupovine autobusnih karata kao jednostavan i pouzdan. Prošle godine je preko 100 000 karata bilo kupljeno preko naših stranica, a ove godine proširenjem ponude očekujemo i više.

Osim navedenih prednosti, GetByBus nudi i mogućnost recenzije autobusnog prijevoznika nakon završenog putovanja, što uvelike pomaže budućim korisnicima pri odabiru autoprijevoznika. Dakle, ukoliko biste htjeli saznati s kojim ćete prijevoznikom imati najugodnije putovanje, ako želite izbjeći gužve i uštedjeti, posjetite GetByBus stranice i iz fotelje osigurajte svoje mjesto u autobusu!

Podijeli


O autoru:

Matea Bešlić

Studentica računarstva na FESB-u, voli upoznavati nove ljude i stjecati nova iskustva. Svoje slobodno vrijeme nastoji kvalitetno provoditi, između ostalog prenoseći zanimljive priče, iskustva i savjete uspješnih poduzetnika za startup.hr.

Pretplati se Pretplati se

Povezane novosti