Split Tech City je zajednica sastavljena od tvrtki, udruga, institucija, meetupa i pojedinaca koji su posvećeni razvoju tehnološkog sektora u Splitu i regiji.

Postani član

IndiKnow — Indigenous people know best

Nikola Kuzmanić

Nikola Kuzmanić

14.06.2016.

IndiKnow ili “Indigenous people know best” naziv je aplikacije splitskog startupa koji je pokrenuo Filip Voloder, a koji služi za umrežavanje djelatnika u turističkom sektoru. iOS verzija, razvijena od strane Profica, dostupna je već neko vrijeme, a nedavno je izašla i verzija za Android. Uz Filipa, na startupu trenutno radi i tim iz njegova hostela, čiji su članovi fokusirani na prodaju, marketing i testiranje, kao i jedan Android devoloper.

Filip nam je najprije ispričao kako je došao do ideje za aplikaciju: “Vlasnik sam jednog hostela pa sam imao priliku primijetiti kako turisti sve više dolaze nama koji radimo u turizmu da im pomognemo organizirati njihov boravak ovdje. Osim leta i smještaja, turisti od kuće gotovo nikada neće bukirati walking turu, a o restoranu da i ne govorim”.

Onima koji rade u turizmu check-in i check-out oduzimaju svega 10 posto vremena, dok ostatak vremena provode organizirajući gotovo sve aktivnosti gostiju za vrijeme njihovog boravka. Naime, upravo su oni kao domaćini ti koje turisti najprije pitaju za savjete i preporuke vezane uz aktivnosti, restorane, prijevoz i mjesta za noćenje u slijedećoj destinaciji.

Način na koji aplikacija radi objasnio nam je kroz jednostavan primjer: “Turisti dođu meni na recepciju za savjet o aktivnostima te ja otvorim aplikaciju i nađem npr. rafting ekskurziju. Preko messaging funkcije unutar aplikacije kontaktiram onoga tko nudi usluge raftinga te, ako se dogovorimo za uslugu, pritisnem booking tipku i pošaljem mu službeni upit sa detaljima gosta, nakon čega on odgovori cijenom. Gost koji će u mene prenoćiti tako će u nekoga drugog imati izlet, a kod nekoga trećeg ići na ručak”. Trenutno unutar aplikacije ima četiri kategorije usluga: smještaj, transport, hrana i aktivnosti. Nakon testiranja i feedback-a od pružatelja usluga, definitivno će razmisliti o uvođenju novih kategorija.

Ono što IndiKnow razlikuje od konkurencije jest to što aplikaciju ne koriste turisti, već je namijenjena onima koji rade u turističkom sektoru, a Filip nam je objasnio i zašto: “Sve ostale aplikacije su fokusirane na turiste, a ja sam, radeći u hostelu, shvatio da su turisti više umorni od svih tih aplikacija, letaka i guide-ova te da bi željeli da netko umjesto njih sve organizira”. U budućnosti želi na neki način uključiti i turiste, a neke od ideja su primanje potvrde rezervacije, angažiranje osoba koje će im organizirati cjelokupno putovanje te davanje ocjena toj osobi.

Njegov tim se cijelu zimu bavio kontaktiranjem malih poduzeća koji bi nudili usluge unutar aplikacije; zasad pokrivaju oko 100 biznisa, koji pružaju oko 300 usluga na području Splita. Proučavali su kojim se rutama backpackeri najčešće kreću pa, osim Splita, ima i nekoliko prijavljenih biznisa iz Mostara i Zagreba. Onima koji oglašavaju svoje usluge preko aplikacije projekt je zanimljiv zbog toga što im je cijeli koncept poznat, a ova aplikacija bi im uštedjela i vrijeme. Ovo ljeto će biti prvo u kojem će se aplikacija testirati; ako uspije na hrvatskom, onda je slijedeći korak proboj na neka od stranih tržišta. Zasad je aplikacija besplatna i razvoj iste je financiran od strane tima. Ukoliko feedback bude dobar, plan je uzimati vrlo malu proviziju od pružatelja usluge i podijeliti ju Filipovu timu i onome tko je “poslao” gosta.

Pitavši ga za savjete oko razvoja aplikacije, Filip nam je rekao da se odmah treba fokusirati na potencijalne korisnike i predstaviti im svoju ideju kako bi dobili važnu povratnu informaciju o tome treba li njima uopće taj proizvod. Slijedeći korak je svesti sve ideje samo na one najvažnije te izraditi Minimum viable product (MVP); ako se pokaže uspješnim, onda mogu početi dodavati nove funkcije.

Na Pioneers of the Balkans, zasebnom događaju poznate startup konferencije Pioneers, koja se svake godine održava u Beču, u konkurenciji od oko 300 prijavljenih startup-a iz regije, IndiKnow je odnio pobjedu u kategoriji “Business and productivity (Early stage)”. Konferencija je obuhvaćala i radionice uz mentore iz različitih branši, kao što su business, marketing i prezentiranje. Filip nam je rekao kako su ga na konferenciji kontaktirali predstavnici iz startup akceleratora Techstars te mu ponudili mogućnost sudjelovanja u njihovom programu koji bi, između ostalog, obuhvaćao i 3 mjeseca intenzivnog rada s mentorima.

Osim toga, na konferenciji je razgovarao s jednim od finalista, čiji je tim izradio aplikaciju Shpock (Shop in your pocket), sličnu Njuškalu. U početnu su aplikaciju implementirali oko 30 različitih funkcija, ali se na kraju ispostavilo da korisnici redovito koriste samo tri funkcije, tako da su nepotrebno izgubili puno vremena i novca pri izradi aplikacije.

Filip ističe da je ono što mu pomalo smeta negativnost karakteristična za naše podneblje: “U nas ljudi najviše vole pričati o tome što je nemoguće, tako da će ti prvo nabrojati zbog čega nešto ne može uspjeti. Primjerice, ja radim u turizmu, ali nisam IT-evac, tako da, po njima, ne mogu izraditi aplikaciju.” Također je dodao kako se svi nekako drže u svojoj komfort zoni, tj. “Developeri se druže s developerima, a ljudi iz turizma s onima iz turizma. Strogim držanjem samo u svojoj branši čovjek sebe ograničava”. Ono što bi Filip želio je zbližavanje IT-a i poslovnog svijeta jer “Na kraju, možda ćeš upoznati nekoga tko je dobar u nekoj drugoj branši i zajedno ćete osnovati startup. Dobar tim je onaj sa dvije-tri osobe, od kojih je svaka u svome polju ekspert, i u to će svaki investitor uložiti jer je za njih upravo dobar tim najbitnija stavka od koje sve polazi, dok je ideja uglavnom na zadnjem mjestu”. Danas se, kako navodi, više ne traže startupi s unikatnim proizvodom, već oni sa stalnim korisnicima i stabilnim prihodom.

U budućnosti namjerava izraditi i desktop verziju aplikacija, čime bi se mogao fokusirati i na hotele i veće biznise. Nakon ljeta, jedan od glavnih planova je proširiti tim dovođenjem kvalitetnih developera, što mu zadaje poteškoće budući da vlada velika potražnja za developerima koji neće tako lako napustiti siguran i dobro plaćeni posao da bi radili na startupu. Ukoliko netko od čitatelja ima potrebne kompetencije, entuzijazam i želju za radom, neka se slobodno javi Filipu.

Podijeli


O autoru:

Nikola Kuzmanić

Fesbaš sa širokim spektrom interesa koji svoje slobodno vrijeme nastoji pametno iskoristiti volontirajući u nekoliko udruga, među kojima i startup.hr.

Pretplati se Pretplati se

Povezane novosti