Split Tech City je zajednica sastavljena od tvrtki, udruga, institucija, meetupa i pojedinaca koji su posvećeni razvoju tehnološkog sektora u Splitu i regiji.

Postani član

START-UP | Finance — dojmovi i emocije, a i poneka informacija

Nenad Matošević

Nenad Matošević

28.04.2016.

Može li tako ozbiljna i suhoparna tema poput financija izazvati emocije koji se ne mogu izraziti ni cijelim nizom svih mogućih emotikona? Odgovor na ovo pitanje mogli ste si predočiti samo ukoliko ste prisustvovali događanju „START-UP | Finance“, održanom 19. travnja 2016. na Ekonomskom fakultetu u Splitu u organizaciji Studentskog poduzetničkog inkubatora.

U opuštenoj atmosferi ekspresije govornika su na momente podsjećale više na teme iz stand up-a nego iz startup-a, kako bi na finalnoj panel diskusiji doživjele pravi crescendo. Naravno, na događanju se moglo čuti niz korisnih informacija. Krenimo redom…

Velikim pljeskom pohvalimo našu Mateu Bešlić, koja je i ovog puta besprijekorno (iz)vodila cjelokupni performans. Događaj je otvorila prof. dr. sc. Maja Fredotović, izabrana dekanica EFST-a, koja je podržala rad Studentskog poduzetničkog inkubatora i nadodala da EFST omogućava stjecanje kompetencija u poslovnom svijetu. Pri tome je posredno i najavila mogućnosti sufinanciranja poduzetničkih projekata od strane Grada, Županije i države, što su nam govornici naknadno pojasnili, govoreći o tome kako doći do sredstava.

slija2

Cjelokupna priča započela je krimi zapletom; naime, tražila se prezentacija na usb sticku koji je izgledao kao vizitka, ali je sve sretno završilo i prezentacija je pronađena. (Lana, nikome nećemo reći za ovaj fail!)

Iz prezentacije g. Anđelka Katavića, privremenog pročelnika Upravnog odjela za gospodarstvo, EU fondove i poljoprivredu (kontakt), moglo se vidjeti koje projekte je Županija financirala te na koji se način mogu dobiti sredstva kroz kreditiranje i sufinanciranje, o čemu više informacija možete dobiti na linku.

Slijedilo je zanimljivo predavanje Brune Bajić o crowdfunding kampanjama, temeljeno na njenom iskustvu jer je za svoj dokumentarac „Modri kavez“ uspjela prikupiti sredstva preko Indiegogo platforme. Nakon izvrsne prezentacije u diskusiju se uključila i profesorica Ivana Bilić, jedna od vodećih osoba koje promiču poduzetništvo na Ekonomskom fakultetu, Sveučilištu u Splitu i šire.

Naglašeno je da uspjeh kampanje više ovisi o dobro koncipiranoj ideji i kvalitetnoj prezentaciji, koja će u ljudima pobuditi emocije, nego u protuvrijednosti (perk) za uplaćenu potporu. Također, bitno je kampanju promovirati i prije same objave jer, ukoliko ostvari 30% i više ciljanih sredstava, Indiegogo dodatno promovira kampanju. Uspješne kampanje uključuju i socijalnu komponentu u vidu donacije ili društveno-korisnog angažmana.
Kako bi kampanja bila što uspješnija, korisno bi bilo investirati u marketing same kampanje i promociju kroz društvene mreže te izgraditi sustav promocije (kroz web, FB stranice i sl.) prije same objave. Upute o tome kako kreirati uspješnu kampanju možete pročitati i na linku.

Ukoliko niste znali, grad Split potpomaže splitske poduzetnike kroz Službu za gospodarstvo, turizam, međunarodne i europske fondove, što su nam prezentirali gđa Anita Škare i g. Boris Bulović, pri čemu su naveli nekoliko načina potpora: kroz organizaciju sajmova i događanja, pružanje informacija o bespovratnim sredstvima (prijavite se na newsletter na e-mail: gospodarstvo@split.hr) te sufinanciranje investicija obrtnika i malih poduzetnika, za što je predviđen i određeni budžet. Sve informacije možete direktno dobiti na telefon 021 310 288 ili u uredu 423, a ujedno je upućen i poziv na 6. Poduzetnički kafić: „Turizam na splitski način”, gdje ćete, osim dobivanja informacija vezanih za bavljenje turizmom, imati priliku povezati se s drugim poduzetnicima.

Posljednji govornik prije završne diskusije bio je g. Mario Grubišić iz Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, koji je, bez suvremene tehnologije, prezentirao potpore nezaposlenim poduzetnicima za samozapošljavanje. Ukratko, poticaji iznose do 25 000 kn, a detaljne informacije možete dobiti na tel. 021 310 547 ili u sobi 201 (Bihaćka 2c). Naravno, postoji još niz mjera za poticanje zapošljavanja pa Vas potičemo da se informirate.

Za kraj je ostala panel diskusija, gdje se priključila i gđa Mira Krneta iz HBOR-a, pri čemu je u razgovoru istaknula mogućnosti sufinanciranja kamate poduzetničkih kredita, pri čemu bi kamata iznosila 1-2%, što je mnogo prihvatljivije od kamata komercijalnih banaka.

Postavljeno je i pitanje o educiranju poduzetnika, pri čemu se prvi koraci za poduzetništvo stječu tek na pojedinim fakultetima. Zbog toga bi bilo neophodno uvesti programe poticanja poduzetništva već u srednjim školama Iz publike se pojavila inicijativa od strane predstavnica Bussines club-a i Ekipe za 5 za kreiranjem programa i za djecu vrtićke dobi. Događanje je zaista ipunilo očekivanja prisutnih, a završilo je neformalnim razgovorom svih sudionika.

Nemojte se od svih ovih informacija obeshrabriti; ovdje smo kako bismo motivirali, a ne demotivirali buduće poduzetnike! Isto tako, nemojte ove informacije uzeti zdravo za gotovo, već se informirajte s izvora, kao što je rekao jedan od govornika ovog event-a. Sretno!

Podijeli


O autoru:

Nenad Matošević

Još uvijek nedovoljno poznat široj javnosti kao specijalizirani stručnjak, a pogotovo ne kao kolumnist, ali intenzivno prati startup scenu. Društveno angažiran i aktivan u mnogim projektima koji ponekad ostanu nedovr...

Pretplati se Pretplati se

Povezane novosti